مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اثر تخلیه مقداری پرمنگنات پتاسیم لکه ارغوانی رنگی در رودخانه کارون در محدوده تصفیه خانه شرکت فولاد مشاهده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اثر تخلیه مقداری پرمنگنات پتاسیم لکه ارغوانی رنگی در رودخانه کارون در محدوده تصفیه خانه شرکت فولاد استان در ساحل شرقی (بالادست پل ششم) مشاهده شد.

او بیان داشت: این شرکت در سال‌های قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم برای ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب‌های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که به صورت پایلوت از آن استفاده شد و به دلیل موفق نبودن آن متوقف شد.

اشرفی با بیان اینکه مقداری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که به تازگی مسئولان این تصفیه خانه بدون هماهنگی برای استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه شد که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه کارون گردید، افزود: براساس بررسی میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده تخلیه شده این مواد، هیچگونه مرگ و میر ماهیان و جانوران آبزی مشاهده نشد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: نمونه برداری از رودخانه نیز با کمک آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفت که هم اکنون پارامتر‌های شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار